۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

روز قدس / گزارش تصویری 2 - تهران

هادي غفاري











هوشیاری مردم مهاجمان را ناکام گذاشت

گزارش خبری-تصویری از حضور سیدمحمدخاتمی در راهپیمایی امروز
موج سبز آزادي -مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی در میان مردم سبزاندیش تهران حضور یافته و راهپیمایی کردند. در میانه مسیر رئیس‏جمهور سابق کشورمان مورد حمله برنامه‏ریزی شده عده‏ای از اراذل و اوباش، به سرکردگی ابوالفضل شریعتمداری، فرزند مدیرمسئول هتاک کیهان قرار گرفت.
نواندیش : گروهی از افراد شتاخته شده امروز به سید محمدخاتمی رییس جمهور پیشین کشورمان که در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود ، تعرض کردند.
این اقدام سازمان یافته با واکنش مردم حاضر در صحنه مواجه و ناکام ماند.
همچنین در حالی که محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس تعرض به سران اصلاحات در جریان راهپیمایی امروز را تقبیح کرده است ، فارس خبرگزاری حامی دولت مدعی شد اقدام انجام شده از سوی مردم شرکت کننده در راهپیمایی صورت گرفته است!








بازی های چرخ بازیگر در جمهوری اسلامی


نسلی که انقلاب کرد، چه چیزها که ندید و نشنید و امروز چه چیزها باید بیند و بشنود. شاید نسل سبز نیز در سالهای آینده، وقتی روزنامه ها و وقایع امروز را مرور می کند، به همان اندازه حیرت زده شود که نسل انقلاب 57 از آنچه دراین 30 سال دیده و شنیده می شود. این روزنامه "ابرار" است. روزنامه ای که هنوز هم منتشر می شود. آن امام جمعه تهران که تضعیف آیت الله منتظری را تضعیف نظام و کار دشمن می داند، همین آقای خامنه ایست که اکنون رهبر است. آنها که امروز تضعیف مقام معظم رهبری را کار انگلیس و صهیونیسم و امریکا میدانند و چنین تضعیفی را تضعیف جمهوری اسلامی، چه تضمینی وجود دارد که چند سال دیگر همان موضعی را نداشته باشند که امروز علی خامنه ای در برابر آیت الله منتظری دارد؟

از روز قدس / گزارش تصویری 2 - حضور خاتمی و کروبی در راهپیمایی سبز

روز قدس / گزارش تصویری 1













۱۳۸۸ شهریور ۲۶, پنجشنبه

روز قدس به مردم حمله نخواهد شد


از افراد درون نظام خبر می رسد که حکومت هیچ برنامه ای برای برخورد با مردم و سرکوب تظاهرات روز قدس ندارد. دلیل این امر، آنچنان که مابین سرداران شایع است، چرخش غافلگیر کننده روسیه در چند هفته اخیر می باشد.


روسیه موضع حمایتی خود قبل از انتخابات را با یک موضع احتیاطی در روزهای بعد از انتخابات عوض کرد و این چرخش در هفته های اخیر کاملتر شده و روسیه موضعی سرزنش کننده بخود گرفته است. آنچه تقریباً حتی شاید از دید سرویسهای مجهز جاسوسی غرب مخفی مانده بود، با هوشیاری مردم ایران آشکار گردید و فریادهای مرگ بر روسیه در ایران و در سایر پایتخت های اروپایی، دنیا را به فکر فرو برد که آیا مسائلی که از دخالت روسیه در کودتای انتخاباتی ایران نقل می شود صحت دارد یا خیر، بویژه این خبر که روسیه قصد دارد بطور محرمانه، حکومت ایران را در اولین تست اتمی اش یاری نموده و ابزار تکنولوژیک لازمه را در اختیارش بگزارد، مورد توجه بسیار قرار گرفت.روسیه بشدت به کمکهای مالی و سرمایه گزاری آمریکا و اتحادیه اروپا وابسته است و در مقابل دریافت این کمک های اقتصادی، نقش یک روسیه عاقل و علاقمند به همکاری را برای کشورهای اروپایی بازی می کند. اما اینکه روسیه تحریم های سازمان ملل را دور زده و به ایران سلاح های پیشرفته بفروشد، برای اروپایی ها اقدامی احمقانه و بر ضد منافع روسیه تلقی گردیده و لذا باور این موضوع برایشان دشوار است. در همین راستا، احتمال اینکه روسیه امکانات لازم برای تست اتمی را در اختیار حکومت ایران قرار دهد، دیوانگی محض و نوعی اعلان جنگ به آمریکا و اروپا خواهد بود.

متقابلاً رفتار اروپا بر پایه جنجال آفرینی و تنش نبوده و سعی آنها بر تضعیف تفکرات میلیتاریستی در روسیه وتقویت طرفداران همکاری با غرب می باشد. در عین حال به اطلاع اصحاب کرملین رسانیده شده، که صحت یافتن شایعاتی که از تهران می رسد، اعلام خودکشی از جانب روسیه تلقی خواهد شد.روسیه در مقابل فشارهای غرب تا حدودی عقب نشینی کرد ولی با پیش آمدن ماجرای کشتی «آرکتیک سی»، دستهایش را کاملاً بالا برد و مدودف رئیس جمهور روسیه در یک موضع گیری ناباورانه، روز سه شنبه 24 شهریور اعلام کرد که: «برخی مواقع استفاده از تحریم ضروری است.»

کشتی روسی «آرکتیک سی» حامل موشکهای پیشرفته ضد هوایی به مقصد ایران، روز ٢٣ ژوئيه (اول مردادماه) برای رد گم کردن، مقداری چوب از فنلاند بارگیری کرده و به سمت مقصد حرکت می نماید. صبح روز بعد در نزديکی جزيره سوئدی اولند در دريای بالتيک توسط ده مرد مسلح ملبس به يونيفرم پليس، مورد حمله قرار گرفته و آنها خدمه روسی کشتی را در یک اطاقک محبوس و دور از چشم آنها، اطلاعات لازم را از محموله کشتی کسب و دستگاههای پیشرفته رهگیری را در کشتی مخفی نموده و بفاصله چند ساعت کشتی را ترک می کنند.
دریای بالتیک که بین کشورهای فنلاند و نروژ و دانمارک و سوئد قرار دارد، از امن ترین نقاط دنیا بوده و موضوع دزدی یا راهزنی دریایی کاملاً منتفی است، این حرکت در حقیقت یک یورش اطلاعاتی از سوی سرویس های مخفی ناتو بوده است. این موضوع برای روسیه هم روشن بود ولی بدلیل اینکه آنها کشتی را توقیف نکرده و ظرف چند ساعت کشتی را ترک کرده بودند، احتمال را بر این گذاشتند که وجود موشکها در کشتی، لو نرفته و بهتر است که شرایط را معمولی نشان داده و حرکت محموله ادامه پیدا نماید. در اینگونه موارد بلافاصله کاپیتان کشتی موضوع را به گارد ساحلی کشوری که در آبهای آن قرار دارد اطلاع می دهد، بویژه اینکه تعدادی از خدمه نیز در جریان یورش زخمی شده بودند، ولی روسها بطرز مشکوکی و فقط به این دلیل که نمی خواستند محموله کشتی لو برود، چنین اقدامی را انجام ندادند. کشتی به مسیر خود ادامه داده و در تاریخ 30 ژوئیه (8 مردادماه) در سواحل پرتقال ناپدید می شود.
روسیه برای یک کشتی باری معمولی با محموله چوب، در اقدامی غیر متعارف، کل ناوگان دریای بالتیک خود را برای یافتن کشتی بسیج می کند. تعجب روسیه در این بود که چرا کشتی بیکباره از صفحه رادار محو و ماهواره های روسی نیز دیگر سیگنالی از این کشتی دریافت نمی کنند. کشتی دو هفته بعد در حالی پیدا شد که محموله موشکی آن تخلیه شده بود. روسها در موقعیت بسیار بدی قرار گرفتند و فقط بطرز دو پهلویی، اینکه موشک اس 300 توسط این کشتی به مقصد ایران حمل شده باشد را تکذیب کردند. در مذاکرات محرمانه در بروکسل، اعضای ناتو به سفیر روسیه در پیمان ناتو اطلاع دادند که از این قانون شکنی روسیه بسیار خشمگین هستند و سفیر روسیه نیز با استدلالی کودکانه، مافیای روسیه را مسئول این ماجرا دانسته و تأکید نمود که دولت روسیه در این موضوع دخالتی نداشته و با عاملان آن، برخورد قاطع خواهد کرد.روسیه حتی در همه قطعنامه های تحریمی صادره بر علیه ایران، تا لحظه آخر، موضع ظاهری مخالفت را بخود گرفته ولی نهایتاً در جلسه شورای امنیت، رای مثبت داده است ولی برای اولین بار، روسیه قبل از تصویب قطعنامه جدید، از آن حمایت و آنرا «ضروری» می خواند.

موضع جدید روسیه برای حکومت ایران یک فاجعه است. نه فقط بخاطر تحریم بنزین و سایر تحریم های جدیدی که در راه است، بلکه بخاطر اینکه تعهد کمک فنی تکنولوژیک روسیه برای اولین تست اتمی به هوا رفته و همچنین امیدی به اینکه روسها موشکهای اس 300 را تحویل بدهند وجود ندارد. روسیه راه زمینی برای تحویل سلاح به ایران ندارد و راه دریایی نیز دیگر برای روسها امن نیست.نگرانی بزرگ دیگری که این روزها در میان سران سپاه زمزمه می شود، احتمال فلج شدن کامل سیستم راداری و زمینگیر شدن کامل جنگنده های روسی نیروی هوایی سپاه و ارتش است. سیستم رادار و پدافند موشکی و همچنین جنگنده های روسی، زیر نظر مستقیم مستشاران نظامی روس کار می کند و با توجه به موضع جدید روسها، معلوم نیست که مستشاران روس تا چه موقع در ایران باقی خواهند ماند و آیا اصولاً در صورت بروز خطر حمله نظامی، سرویس لازم برای بهره برداری از این تجهیزات را خواهند داد یا همانگونه که به جمال عبدالناصر خیانت کرده و سیستم رادار و پدافند موشکی و هواپیماهای جنگنده روسی مصررا در اوج جنگ با اسرائیل، زمینگیر کردند، اینبار نیز با غرب و آمریکا سازش کرده و اقدامی مشابه خواهند نمود.

این سرنوشت محتوم و دردناک حکومتی است که بجای تکیه کردن بر مردمش، با اتکا به روسیه و بیگانگان، برای بقای حکومتش برنامه ریزی می کند. تکیه بر مردم مستلزم این است که مردم را راضی نگاه دارند و اگر بخواهند مردم را راضی نگاه دارند باید به خواستهای مردم تن در دهند. خواست مردم نیز دمکراسی و آزادی و عدالت است. دمکراسی یعنی اینکه همه نهادهای حکومت انتخابی و با رای مردم باشند، ولایت فقیه در تضاد با دمکراسی است و تن به انتخاب مستقیم توسط مردم و دوره ای بودن مدتش نداده و آنرا امتیازی مادام العمر می داند که در محفل خصوصی خودشان تعیین و تقسیم می کنند. مهمترین رکن کشور یعنی ولایت فقیه، نه دوره و مدت معلومی دارد و نه اینکه مردم امکان انتخاب مستقیم آنرا دارند. سایر ارکان انتخابی حکومت نیز با توجه به وجود شورای نگهبان، اجبار مردم به انتخاب بین بد و بدتری است که از فیلتر شورای نگهبان گذاشته باشند و حتی این ارکان نیز بمعنای واقعی، انتخابی و مطابق میل مردم نیستند.حکومتی که رکن اصلی آن و همچنین سایر ارکانش نیازمند رای مردم نباشند، چاره ای جز تبدیل شدن به دیکتاتوری ندارد.

این پارادکس پیچیده و تناقض آشکار، سبب می گردد که حکومت، بقا و دوام خود را در اتحاد با بیگانه و پشتگرمی به حمایت آنها ببیند، زیرا راهی برای جلب رضایت و حمایت مردم برایش وجود ندارد. رهبر چنین حکومتی بروشنی می داند که دست بردن در آرای مردم و تبدیل نمودن رای شش هفت میلیونی فرد مورد نظرش به 24 میلیون، تبعاتی برایش خواهد داشت، ولی آیا واقعاً برای بقای سیستم، راه دیگری هم دارند؟ رهبر، یکبار در سال 1376 به آرای عمومی مراجعه نمود و 20 میلیون نفر به او رای منفی داده و فقط با تقلب توانست 7 میلیون رای مثبت بیاورد. از نظر خامنه ای رای مردم مشخص و مراجعه دوباره به آن بیهوده است. احمدی نژاد با دستور مستقیم رهبر، میلیاردها دلار پول فروش نفت را در سفرهای استانی بصورت نقدی بین مردم پخش کرد، هر نامه، یا بهتر بگوئیم هر نام، 50 هزار تومان. پولهایی که در هیچ کجای قانون بودجه وجود ندارد و هیچ رئیس جمهوری تا کنون قادر به چنین کاری و آتش زدن به ثروت عمومی نبوده است. سازمان برنامه و بودجه و مجلس و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، همه طبق وظیفه، باید در مقابل چنین اقدامی بایستند، ولی بدستور رهبر یا منحل یا منفعل شده و از دیدن و شنیدن و فکر کردن در این مورد منع شده اند.حتی همه این پول پخش کردنها هم نتوانست نظر عمومی به رهبر را بهبود ببخشد و برای خامنه ای دو راه بیشتر وجود نداشت، کناره گیری از رهبری یا کودتای انتخاباتی. همه می دانیم که انتخاب وی چه بود.

اما در آستانه روز قدس بسیار مهم است که بدانیم دندانهای گرگ ریخته و دیگر قادر به دریدن و خونریزی نیست. حکومت از هر گونه درگیری در روز قدس پرهیز دارد. همه تلاشهای حکومت فقط برای ارعاب مردم و کاهش شرکت کنندگان در راهپیمائی است ولی دستور روشن به نیروی انتظامی و سپاه، عدم تحریک مردم در روز جمعه و عدم برخورد و سرکوب است. سپاه موظف شده تا فقط از حرکت مردم به سمت بیت رهبری به هر قیمتی که شده جلوگیری کند ولی در خصوص راهپیمائی در سایر مسیرها و شعارهایی که مردم می دهند، دستور دارند تا خود را دور نگاه داشته و دخالتی نکنند.البته شنیده شده است که برخی از فرماندهان رده پائین سپاه و بسیج، قصد دارند با حمله به بعضی مراکز و بآتش کشیدن آنها، جو را متشنج و سپاه را وادار به ورود در صحنه و درگیری نمایند. ولی فرماندهان ارشد سپاه شدیداً با چنین اقداماتی مخالف بوده و ظرف دو روز گذشته آنرا به همه پایگاههای مقاومت بسیج اطلاع داده اند. سرداران سپاه فعلاً در غم از دست دادن عمو مدودف و عمو پوتین سوگوارند و دل و دماغ دعوا و درگیری را ندارند.
راه سبز اميد

امام خمینی: پــــاســـدار! به تو چه! “در جواب تهدیدات سپاه”


‍دوست فلسطینی من حالا احساس تو را بهتر درک میکنم (پوستر)


دعوت به راهپيمايي روز قدس

بزرگان جناح اصلاح طلب در حالي مردم را به حضور در مراسم روز قدس دعوت مي کنند که خطيب نماز جمعه در آخرين لحظات تغيير کرد و برخلاف سنت گذشته هاشمي رفسنجاني نماز را اقامه نمي کند



گروه سياسي؛ بزرگان جناح اصلاح طلب در آستانه برگزاري روز قدس با صدور اطلاعيه يي از مردم درخواست کردند حضوري پرشور از خود را به تصوير بکشند. سيدمحمد خاتمي رئيس دولت اصلاحات و ميرحسين موسوي در اطلاعيه يي اعلام کردند در روز قدس در کنار مردم حضور خواهند يافت. در اطلاعيه رئيس جمهور پيشين و نخست وزير دوران دفاع مقدس، روز قدس روز مظلوميت مردم فلسطين عنوان شده است. سيدمحمد خاتمي روز قدس را روز استيفاي حقوق ملت فلسطين ذکر کرد که بايد بزرگ داشته شود و البته اين مساله مورد تاييد ميرحسين موسوي نيز قرار گرفت. وي روز قدس را يادگار گرانقدر امام خميني و روز مستضعفان و اسلام اعلام کرد. مهدي کروبي نيز در اطلاعيه يي از مردم درخواست کرد در راهپيمايي روز قدس شرکت کنند. بزرگان جناح اصلاح طلب در حالي مردم را به حضور پرشکوه در مراسم روز قدس دعوت مي کنند که خطيب نماز جمعه در آخرين لحظات تغيير کرد و برخلاف سنت و رسم معهود، در روز قدس هاشمي رفسنجاني نماز اقامه نمي کند. اما با اين حال رئيس مجلس خبرگان از مردم درخواست کرد حضوري پرشکوه داشته باشند. در بيانيه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آمده است؛ «و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين». 30 سال است که آزادانديشان و عدالتخواهان درست کردار در سراسر جهان به ابتکار اعجاز آميز امام راحل، جمعه آخر ماه مبارک رمضان در محکوميت اشغالگري قدس شريف که نمادي از مظلوميت و اسارت در دست يک دولت سراسر نامشروع، جعلي و غاصب مي باشد به خيابان ها مي آيند و برائت خويش را از جنايات و تماميت خواهي هاي بين المللي يک اقليت محدود، فرياد مي زنند و شاهديم که اين حضور معنادار هر ساله چون زلزله يي پايدار، پايه هاي عنکبوتي استبداد و استعمار را مي لرزاند و روح مقاومت را بر تن مجروح اين بقعه شريف اسلامي مي دمد.» در ادامه اين متن آمده است؛ «مردم مسلمان ايران اسلامي و اقصي نقاط جهان اسلام، امسال در حالي به استقبال اين روز شريف مي رويم که سردمداران جهاني با سوءاستفاده از غفلت و تفرقه مسلمانان و به خصوص اختلافات در داخل مجاهدان خود فلسطيني دندان طمع را براي تعميق جنايات خويش، تيز کرده اند و با القاي تفرقه و دامن زدن به اختلافات مذهبي و پرهيز از بيان اشتراکات، مطامع استکباري و استعماري خويش را در آستانه تحقق، نامشروع مي بينند. نکند خداي نکرده، تدبير پير فرزانه اين انقلاب که روز قدس را روز بيداري اسلام ناميده در اثر اين اختلافات به فراموشي سپرده شود و آب در آسياب دشمن بريزد که سال هاي سال در آرزوي حذف هويت اصيل اسلامي بيت المقدس به عنوان قبله اول مسلمين است.»پس از فراخوان بزرگان اصلاح طلب، سيدحسن خميني نيز روز قدس را يک روز جهاني عنوان کرد؛ روزي که تنها متعلق به قدس نيست بلکه متعلق به مقابله مستضعفان و مستکبران است. سيدحسن خميني که به خاطر اتخاذ مواضع اصلاح طلبانه مورد توهين رسانه هاي حامي دولت قرار گرفته است از حضور خاندان امام در روز قدس خبر داد و افزود؛ «بيت حضرت امام(ره) نيز همگام با ديگر اقشار جامعه روز جمعه در راهپيمايي روز قدس شرکت خواهند کرد تا انزجار خود را از هرگونه خودکامگي و تجاوز به حقوق انسان ها نشان دهند.» پس از اعلام حضور بزرگان جناح اصلاح طلب براي شرکت در روز قدس آيت الله صانعي از مردم درخواست کرد در روز قدس شرکت کنند.اين مرجع تقليد اصلاح طلب که پس از اتخاذ مواضع اصلاح طلبانه آماج توهين قرار گرفت و دولت از وي شکايتي به دادگاه ويژه روحانيت ارسال کرد با صدور اطلاعيه يي اعلام کرد؛ روز قدس بر حسب مبنا و منطق امام امت (سلام الله عليه) روز تعيين سرنوشت ملت هاي مستضعف و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است. «روز قدس يک روز جهاني است. روزي نيست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است.» اينجانب با محکوم کردن اشغال و تجاوز در قدس شريف از عموم ملت فهيم و هوشمند ايران مي خواهم که با حضور باشکوه در راهپيمايي اين روز – که پاسخي به نداي بنيانگذار جمهوري اسلامي است – ضمن پيمان با آرمان هاي مردم مظلوم فلسطين پشتوانه معنوي محکمي در جهت نفي هرگونه ظلم و ستم است و استضعاف ملت ها در هر کجاي عالم ايجاد نمايند و بايد اطمينان داشت که خداوند در کمين ستمکاران و ظالمان است؛ «ان ربک لبالمرصاد.»بعد از صدور اطلاعيه هايي از اين دست از سوي بزرگان جناح اصلاح طلب و مراجع تقليد، احزاب و تشکل هاي اصلاح طلب از مردم دعوت کردند در راهپيمايي روز قدس شرکت کنند. مجمع روحانيون مبارز روز قدس را روز اعتراض به مظلوميت انسان و محکوميت بيداد ذکر و تصريح کرد؛ روز قدس روز اعتراض به مظلوميت انسان در روزگار ما و محکوميت بيداد، اشغال و حق کشي است که مظهر آن در فلسطين اشغالي است. روز قدس ميراث حضور امام خميني(ره) و تاکيد بر پيمان مردم بزرگوارمان در دفاع از آزادي، مقاومت و کرامت انسان است. به ياد مظلومان فلسطين و همه مظلومان عالم و در نفي اشغال و سرکوب و دفاع از آزادي قدس عزيز و حاکميت مظلومان بر سرنوشت خود، مجمع روحانيون مبارز ضمن بزرگداشت اين روز بزرگ و دعوت از همگان براي شرکت در راهپيمايي روز قدس، خود نيز همگام و همراه با مردم در اين راهپيمايي شرکت خواهد کرد. همچنين محمد سلامتي دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب در گفت وگو با «اعتماد» بر حضور گسترده اعضاي اين تشکل در راهپيمايي روز قدس تاکيد و از عموم مردم درخواست کرد که حضوري پرشکوه داشته باشند. مجمع نيروهاي خط امام نيز با صدور اطلاعيه يي درخواست کرد مردم در روز قدس شرکت کنند. در اين اطلاعيه آمده است؛ روز جهاني قدس در پيش است. اين روز از يادگارها و ميراث هاي ارزشمند بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي امام خميني(س) است. روز قدس خروش آزادگان جهان عليه اشغالگري و تجاوز سازمان يافته است. روز قدس روز تجليل از مقاومت و دفاع از مظلوم است. امام(س) فرمود؛ «ما از مظلوم دفاع مي کنيم و بر ظالم مي تازيم.» و به راستي کيست که نداند ملت ستمديده فلسطين و قدس عزيز نماد مظلوميت و رژيم اشغالگر صهيونيستي سمبل تجاوز و سرکوب در جهان معاصر است.مجمع نيروهاي خط امام از عموم مردم ايران و همه آزادگان جهان دعوت مي کند با حضور پرشور و مشارکت آگاهانه خود در راهپيمايي روز قدس اين روز بزرگ را گرامي دارند و مظاهر ستم و تجاوز و سرکوب را محکوم کنند.
همچنين سازمان مجاهدين انقلاب در بيانيه يي مردم ايران را به حضور در روز قدس دعوت کرد. در اين بيانيه آمده است؛ بار ديگر با فرا رسيدن جمعه آخر ماه مبارک رمضان، ياد و خاطره امام خميني(س) توام با حماسه دفاع امت اسلامي از مظلومين عالم زنده شده و ملت قدردان امام راحل، آماده مي شوند تا ميراث آن عزيز سفرکرده را همراه با عمل به وظيفه انساني و اجتماعي خود، با اقامه روز قدس گرامي بدارد. فارغ از سازمان مجاهدين انقلاب، حزب اعتماد ملي نيز روز قدس را روز احياي حقوق همه مظلومان جهان دانست و تاکيد کرد؛ «روز قدس روزي نيست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفان با مستکبران را به خاک بمالند… روز قدس روز اسلام است، روز قدس روزي است که اسلام را بايد احيا کرد… و قوانين اسلام در ممالک اسلامي اجرا بشود… روز قدس فقط روز فلسطين نيست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامي است… روزي است که بايد به ابرقدرت ها فهماند ديگر آنها نمي توانند در ممالک اسلامي پيشروي کنند… فارغ از اصلاح طلبان، اصولگرايان نيز به صورت گسترده از مردم درخواست کردند در روز قدس حضور پيدا کنند. محسن رضايي کانديداي اصولگرايان نيز با ارسال پيامي خطاب به ملت ايران از مردم خواست در راهپيمايي حضور پيدا کنند.
منبع:http://www.etemaad.ir/Released/88-06-26/150.htm#159476

بیانیه معنادار آیت‏الله العظمی صانعی برای دعوت به شرکت در راهپیمایی روز قدس



حضور در راهپیمایی روز قدس،
یعنی نفی ظلم و ستم در هرکجای عالم
آیت‏الله العظمی صانعی، مرجع تقلید شیعیان، با انتشار بیانیه‌ای که مضامین صریحی در راستای سبز شدن راهپیمایی روز قدس دارد، از زبان امام خمینی (س) این روز را "روز مقابله مستضعفين با مستکبرين" خواند و با اشاره به اینکه حضور باشکوه مردم در این روز پشتوانه‌ی معنوی محکمی علیه ظلم و ستم در هرکجای جهان خواهد بود، وعده‌ی الهی را متذکر شد که: «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ» / خداوند در کمين ستمکاران و ظالمان است.
به گزارش موج سبز آزادی متن این بیانیه به شرح زیر است:


باسمه تعالي
فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَالْحَمْدُ للهِِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
ملت شريف و بزرگ ايران اسلامي،

روز قدس بر حسب مبنا و منطق امام امت (سلام الله عليه) روز تعيين سرنوشت ملت‏هاي مستضعف و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است. "روز قدس يک روز جهاني است. روزي نيست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد؛ روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است".اين جانب با محکوم نمودن اشغال و تجاوز در قدس شريف، از عموم ملت فهيم و هوشمند ايران مي‏خواهم که با حضور باشکوه در راهپيمايي اين روز، که پاسخي به نداي بنيانگذار جمهوري اسلامي است، ضمن پيمان با آرمان‏هاي مردم مظلوم فلسطين، پشتوانه معنوي محکمي در جهت نفي هرگونه ظلم و ستم و استضعاف ملت‏ها در هرکجاي عالم ايجاد نمايند و بايد اطمينان داشت که خداوند در کمين ستمکاران و ظالمان است؛ «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ».
حوزه علميه قميوسف صانعي24/6/1388
برگرفته از:
پایگاه اینترنتی دفتر آیت‏الله صانعی

موسوی، کروبی، خاتمی و هاشمی در روز قدس
رئيس جمهور سابق كشورمان، سیدمحمدخاتمی، همگام با مردم فهیم ایران در راهپيمايی سبز روز قدس شركت خواهد كرد.به گزارش موج سبز آزادی، یك مقام مسئول در دفتر سیدمحمد خاتمی ضمن
اعلام این خبر، به خبرگزاری ایلنا گفت: روز قدس میراث ماندگار امام‏خمینی در اعتراض به اشغال سرزمین فلسطین و سركوب ملت مظلوم این سرزمین است.
وی افزود: فلسطین مظهر مظلومیت و استیفای حق در روزگار ماست و همه باید این روز را بزرگ بداریم و آقای خاتمی نیز مانند سنوات گذشته در راهپیمایی مردم شریف تهران در روز قدس شركت خواهند كرد.
پیش از این حضور مهدی کروبی، اکبر هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی نیز در راهپیمایی سبز روز قدس قطعی شده بود.
سي ان ام

آیت الله صانعی وضعیت رویت هلال شوال و میزان زكات فطره را اعلام كرد



ایسنا: آیت‌الله العظمی صانعی میزان زكات فطره، كفاره و شرایط رویت هلال ماه شوال را اعلام كرد.
دفتر آیت‌الله العظمی صانعی در مورد رویت هلال شوال، زكات فطره و كفاره امسال، نظرات این مرجع تقلید را اعلام كرد.
سوال1: در صورت رویت هلال و ثبوت آن در ایران با نظر به اینكه ممكن است هلال در بعضی از مناطق ایران رویت شده باشد، آیا ما می‌توانیم در كشورهای دیگر، حكم به ثبوت اول ماه نماییم؟
پاسخ: حسب مبنای اخیر این جانب رویت هلال بر فرض ثبوت شرعی آن در هر مملكت برای مملكت دیگر در صورتی كه در شب مشترك باشند اگر چه اشتراكشان در شب، در كل شب نباشد و به مقدار كمی باشد كفایت می‌كند.
سوال 2: مقدار زكات فطره را بیان فرمایید:
پاسخ: مقدار زكات فطره تقریبا سه كیلوگرم گندم، جو، خرما، كشمش و همچنین برنج می‌باشد كه امروزه جزء قوت غالب است و پرداختن قیمت هر كدام از آن ها به قیمت بازار همان محل هم كافی است و در حال حاضر قیمت سه كیلوگرم گندم در اكثر شهرهای ایران تقریبا 1500 تومان می‌باشد كه پرداخت آن مجزی و برائت دمه با آن حاصل می‌شود.
سوال 3: آیا مصرف زكات فطره همان مصارف هشت گانه زكات مال است یا خیر؟
پاسخ: مصارفش همان مصارف است لكن رعایت احتیاط مستحب در آن است كه به فقرای مومنین و شیعیان داده شود؛ كما این كه رعایت جهات افضلیت یعنی ترجیح خویشان بر غیر آن ها و همسایگان فقیر و سپس اهل علم فقیر مطلوب و موجب ثواب زیادتر می باشد.
سوال4: آیا پرداخت فطریه به مراكز و جاهایی كه اطمینان به مصرف آن در مصارف معین شده توسط شرع نداریم، جایز است یا خیر؟
پاسخ: مبرء ذمه نمی باشد و وثوق به مصرف در مصارف معینه شرعیه، لازم و شرط جواز و برائت ذمه است.
سوال5: یك مد طعام كه باید به عنوان كفاره یا فدیه به فقیر داده شود چه مقدار است؟
پاسخ: تقریبا هفتصد و پنجاه گرم ، معادل پانصد تومان است كه در كفاره یا فدیه منحصرا باید به فقرا نان، گندم و امثال این دو از اطعمه داده شود و قیمت كفایت نمی‌كند؛ مگر آنكه پول را به او بدهد كه او وكالتا طعام تهیه كند و وثوق به تهیه آن نیز داشته باشد.

با حضورمان روز قدس را مقدس می کنیم










آزادي بيان بدون فيلترينگ